Barion Pixel

A webhely tartalmának megjelenítéséhez és a felhasználói élmény javításához cookie-kat használunk. 

A telefonos megkereséseket jelenleg ügyfélszolgálatunk nehezen tudja fogadni. Kérjük a szivattyubolt@szivattyubolt.hu e-mail címre írják meg érdeklődéseiket!

Igyekszünk a lehető leggyorsabban válaszolni!

Megértésüket köszönjük!

Elfogadom

Az üzemanyag-szivattyú működése

Az üzemanyag-szivattyú az üzemanyagrendszer legjobban igénybevett alkatrésze. Két fő típusa létezik, a benzinvezetékbe épített in-line, illetve a benzintartályba szerelt in-tank szivattyú. Az egyszivattyús, in-tank-rendszereket általában halk működés és egyszerű szerelhetőség jellemzi, hátrányuk viszont, hogy a szivattyúcseréhez az üzemanyagtartályt ki kell venni.

Két szivattyút is alkalmazhatunk: ebben az esetben a főszivattyúhoz az üzemanyagot egy előszivattyú szállítja. Illetve, bizonyos V-elredezésű motorok esetében külön szivattyú látja el benzinnel a két hengersort. A gépjárművekben többféle szivattyútípust alkalmaznak; a leggyakoribb a fogaskerekes, de léteznek görgőcellás, turbinakerekes és oldalcsatornás szivattyúval szerelt típusok is.

 

Az üzemanyag-szivattyú részei

Az üzemanyagszivattyúk három fő eleme az elektromotor, a csatlakozófedél, illetve maga a szivattyú. Az üzemanyag-szivattyúk villamos bekötését a berendezéseken elhelyezett, a polaritást jelölő kék és piros műanyag gyűrűk segítik. Gyújtáskor a szivattyú működni kezd, azonban, ha a motor nem indul be, illetve, ha működés közben megáll, a szivattyú tápellátását a rendszer biztonsági okokból megszünteti. Bizonyos típusokon egy úgynevezett inercia- vagy crash-kapcsoló kapott helyet, amely a benzinvezeték sérülésekor, például karambol esetén bontja a tápvezetéket, és leállítja a szivattyút azért, hogy a kiömlő benzin ne jelenthessen potenciális veszélyt. A Szivattyúbolt.hu kínálatában többek közt a Rover, a Pedrollo és a Pentax kiváló minőségű üzemanyag-szivattyúi közül válogathat.

Tartalomhoz tartozó címkék: blog Üzemanyag szivattyú