Két szivattyút is alkalmazhatunk: ebben az esetben a főszivattyúhoz az üzemanyagot egy előszivattyú szállítja. Illetve, bizonyos V-elredezésű motorok esetében külön szivattyú látja el benzinnel a két hengersort. A gépjárművekben többféle szivattyútípust alkalmaznak; a leggyakoribb a fogaskerekes, de léteznek görgőcellás, turbinakerekes és oldalcsatornás szivattyúval szerelt típusok is.
Az üzemanyag-szivattyú részei
Az üzemanyagszivattyúk három fő eleme az elektromotor, a csatlakozófedél, illetve maga a szivattyú. Az üzemanyag-szivattyúk villamos bekötését a berendezéseken elhelyezett, a polaritást jelölő kék és piros műanyag gyűrűk segítik. Gyújtáskor a szivattyú működni kezd, azonban, ha a motor nem indul be, illetve, ha működés közben megáll, a szivattyú tápellátását a rendszer biztonsági okokból megszünteti. Bizonyos típusokon egy úgynevezett inercia- vagy crash-kapcsoló kapott helyet, amely a benzinvezeték sérülésekor, például karambol esetén bontja a tápvezetéket, és leállítja a szivattyút azért, hogy a kiömlő benzin ne jelenthessen potenciális veszélyt. A Szivattyúbolt.hu kínálatában többek közt a Rover, a Pedrollo és a Pentax kiváló minőségű üzemanyag-szivattyúi közül válogathat.